Hifi Limburg Logo LC                                                                                         

Openingstijden:    Klik Hier

Gratis parkeren voor de deur (3 uur met parkeerschijf)




Werkwijze bij levering van een Streamer/Netwerkspeler

1  Bij aankoop wordt eerst de thuissituatie doorgenomen en een installatieplan opgesteld. Op de dag van plaatsing bekijken we de situatie en starten met het installeren van de onderdelen uit het installatieplan. Mocht blijken dat de daadwerkelijke situatie aanpassingen van het plan behoeven dan overleggen wat de beste oplossing is. Mochten er zaken toegevoegd moeten worden (bijvoorbeeld door onvoldoende wifibereik) dan worden de extra kosten (onderdelen en extra werktijd) op basis nacalculatie gefactureerd.

2  Voordat de apparatuur geplaatst wordt op locatie dienen de volgende zaken op orde te zijn:

-        Een goed functionerend, snel en stabiel netwerk; een Streamer/Netwerkspeler eist meer van uw netwerk en gebruikt andere protocollen dan uw Computer.

-        Bij installatie dient HiFi Limburg toegang te hebben tot de volgende zaken; Modem/Router van uw Internet Provider, klantgegevens en wachtwoorden m.b.t. uw Internet Provider, NAS (Network Attached Storage), Tablet, optioneel Spotify (Premium) of Tidal.

-        Een Streamer/Netwerkspeler kan draadloos verbonden worden met uw netwerkomgeving, HiFi Limburg kiest het liefst voor een bekabeld verbinding daar deze meer stabiliteit en snelheid mogelijk maakt. Welke verbinding beter is in uw situatie? Vraag ons om advies.

3  Bij de aflevering en plaatsing, sluiten wij de apparatuur vakkundig en professioneel aan. De apparatuur wordt op een stand-alone router aangesloten en getest. Werkt de apparatuur via de door ons ingerichte USB-Stick naar behoren, dan heeft HiFi Limburg voldaan aan de leveringsvoorwaarden.

4  Aansluitend gaat HiFi Limburg aan de slag met het integreren van de Streamer/Netwerkspeler in uw netwerkomgeving (we rekenen standaard op 1 uur werk). Mocht er meer tijd en/of aanpassingen nodig zijn, dan berekenen wij het geldend uurtarief en eventueel extra materiaalkosten.

5  HiFi Limburg werkt uitsluitend met stabiel en snel bevonden routers, deze zal naast uw huidige modem/router van uw Internet Provider geplaatst worden. Hiervoor betaalt U de afgesproken meerprijs al naar gelang gewenst model. Het (wifi)netwerk is en blijft een verantwoording van de klant. We zijn dus niet eerste aanspreekpartner bij storingen (zie ook punt 10). Wel vervangen we kosteloos (binnen de garantieperiode) defecte apparatuur.

6  Het modem/router van uw Internet Provider wordt via de klantenservice van uw Internet Provider op “Bridge Mode” gezet zodat enkel de modem functie intact blijft. De door HiFi Limburg geplaatste router neemt het Wi-Fi en beheer gedeelte over. Uw instellingen (Wachtwoorden, SSID etc.) blijven onveranderd.

7  De door HiFi Limburg geplaatste router wordt geconfigureerd en gecontroleerd. HiFi Limburg controleert de volgende zaken; verbinding met uw Tablet/Mobiele Telefoon en de Streamer /Netwerkspeler.

8  Diensten van derden zoals Spotify, Tidal, Deezer etc. Werken goed samen met de door HiFi Limburg geleverde apparatuur. Problemen en/of storingen die optreden door aanpassingen vanuit deze partijen zijn niet te wijten aan de door ons geleverde apparatuur. Vraag ons om advies wanneer deze problemen en/of storingen optreden.

9  HiFi Limburg biedt U de mogelijkheid om een jaarabonnement af te sluiten, de volgende zaken zijn hierbij inbegrepen;

-         Jaarlijkse controle van de door HiFi Limburg geleverde apparatuur.

-        De Streamer/Netwerkspeler voorzien van de laatst beschikbare firmware.

-        De door HiFi Limburg geplaatste netwerkapparatuur voorzien van de laatst beschikbare firmware/updates.

Vraag naar de mogelijkheden en voorwaarden.

10 Bij defecten/storingen binnen de garantieperiode kunt u HiFi Limburg ten alle tijden bereiken op de vastgestelde contactgegevens. Storingen aan de door HiFi Limburg geleverde netwerkomgeving apparatuur worden uiteraard opgelost. Storingen te wijten aan upgrades (provider, streamingdienst, router), gewijzigde beveiligingsprotocollen etc. zijn voor uw verantwoordelijkheid. HiFi Limburg kan deze voor u oplossen en hiervoor berekenen wij het geldend uurtarief en eventueel extra materiaalkosten.

11  Mocht bij een ogenschijnlijk niet functioneren van de streamer/netwerkspeler blijken dat dit niet aan onze streamer/netwerkspeler te wijten valt maar aan het (wifi)netwerk, dan berekenen wij u de gemaakte (reis)kosten aan u door.

Wil je op de hoogte gehouden worden van ons laatste nieuws? Vraag dan onze nieuwsbrief aan!

  • De nieuwste producten
  • Beurzen
  • Kijk en Luisterdagen
  • Demodagen
  • Weetjes

Aanmelden voor de nieuwsbrief